czwartek, 16 stycznia 2014

OSCARY 2014 - NOMINACJE

Cały rok czekania na ogłoszenie nominacji, które trwa około 10 minut – tylko prawdziwi filmoholicy potrafią docenić te emocje :) 




Poniżej prezentujemy listę nominowanych tytułów oraz osób w kilku najważniejszych kategoriach.

A jak wynika z podsumowań dostępnych na oficjalnej stronie Akademii najwięcej nominacji trafiło do:

10 – „American Hustle
10 – „Grawitacja
9 – „Zniewolony. 12 Years a Slave


NAJLEPSZY FILM

“12 Years a Slave”  (“Zniewolony. 12 Years a Slave”) polska premiera: 31.01.2014
American Hustle” pp: 31.01.2014
“Captain Phillips” (“Kapitan Phillips”) pp: 8.11.2013
“Dallas Buyers Club” (“Witaj w klubie”) pp: 14.03.2014
“Gravity” (“Grawitacja”) pp: 11.10.2013
“Her” (“Ona”) pp: 14.02.2014
Nebraska” – brak daty polskiej premiery
“Philomena” (“Tajemnica Filomeny”) pp: 21.02.2014
“The Wolf of Wall Street” (“Wilk z Wall Street”) pp: 3.01.2014

REŻYSERIA

David O. Russell, “American Hustle”
Alfonso Cuaron, “Gravity”
Alexander Payne, “Nebraska”
Steve McQueen, “Zniewolony. 12 Years a Slave”
Martin Scorsese, “Wilk z Wall Street”

NAJLEPSZY AKTOR PIERWSZOPLANOWY

Christian Bale, “American Hustle”
Bruce Dern, “Nebraska”
Leonardo DiCaprio, “Wilk z Wall Street”
Chiwetel Ejiofor, “Zniewolony.
12 Years a Slave”
Matthew McConaughey, “Witaj w klubie”

NAJLEPSZA AKTORKA PIERWSZOPLANOWA

Amy Adams, “American Hustle”
Cate Blanchett, “Blue Jasmine”
Sandra Bullock, “Grawitacja”
Judi Dench, “Tajemnica Filoment”
Meryl Streep, “Sierpień w hrabstwie Osage”

NAJLEPSZY SCENARIUSZ ORYGINALNY

“American Hustle”
“Blue Jasmine”
“Ona”
“Nebraska”
“Witaj w klubie”

NAJLEPSZY SCENARIUSZ ADAPTOWANY

“Przed północą”
“Kapitan Phillips”
“Tajemnica Filomeny”
“Zniewolony. 12 Years a Slave”
“Wilk z Wall Street”

NAJLEPSZA AKTORKA DRUGOPLANOWA

Lupita Nyong’o, “Zniewolony. 12 Years a Slave”
Jennifer Lawrence, “American Hustle”
June Squibb, “Nebraska”
Julia Roberts, “ Sierpień w hrabstwie Osage”
Sally Hawkins, “Blue Jasmine”

NAJLEPSZY AKTOR DRUGOPLANOWY

Barkhad Abdi, “Kapitan Phillips”
Bradley Cooper, “American Hustle”
Michael Fassbender, “Zniewolony. 12 Years a Slave”
Jonah Hill, “Wilk z Wall Street”
Jared Leto, “Witaj w klubie”

NAJLEPSZY FILM ANIMOWANY

“The Croods” (“Krudowie”)
“Despicable Me 2” (“Minionki rozrabiają” – owacje na stojąco za tłumaczenie tytułu)
“Frozen” („Kraina lodu”)
“The Wind Rises” (japońska animacja biograficzna: „Kaze tachinu”)

NAJLEPSZY FILM NIEANGLOJĘZYCZNY

BELGIA:“The Broken Circle Breakdown” (“W kręgu miłości”) pp: 30.08.2013
WŁOCHY: “The Great Beauty” (“Wielkie piękno”) pp: 7.02.2014
DANIA: “The Hunt” (“Polowanie”) pp: 15.03.2013
KAMBODŻA: “The Missing Picture” (org.L’lmage manquante) pp: nieznana data
PALESTYNA: “Omar” , pp: data nieznana

Pełna lista dostępna na: KLIK


ROZDANIE NAGRÓD: 3 marca 2014


4 komentarze:

  1. Nie widziałam za dużo filmów z nominowanych, ale za to wiem, że "W kręgu miłości" i "Polowanie" zasługują na Oskara na pewno. Jak dobrze, że nie jestem członkiem Akademii, bo naprawdę nie wiedziałabym, który wybrać.
    Ale nominacja Bullock za rólkę w "Grawitacji" to naprawdę jakaś parodia. W ogóle "Grawitacja" wg mnie ma za dużo nominacji.
    Niestety, doszłam do tego punktu, że Oskary i ta cała heca z nimi związana już mnie kompletnie nie jarają. Niech sobie nagradzają kogo chcą, jak i tak wiem swoje. Akurat to grono jury nie jest dla mnie wyznacznikiem jakości filmu. Wyobraźcie sobie, że notka na waszym blogu jest pierwszą, którą przeczytałam o tym wydarzeniu, a zrobiłam to więcej z sympatii do was niż c ciekawości "co tam panie w Ameryce słychać" :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się, ze ''Polowanie'' to świetny film i według mnie powinien zgarnąć Oscara. Większość z nominowanych produkcji już widziałam i podzielam Twoje zdanie, pomyślałam o tym samym, ze sama nie wiedziałabym, który wybrać. Dziękujemy również za tak niebanalne okazanie nam sympatii :) Chyba mogę wypowiedzieć się za współautorkę, ze my jesteśmy strasznie ciekawe tego kto wygra, zawsze nas otumania ta Oscarowa gorączka :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Był czas, że i ja poddawałam się tej gorączce, siedziałam całą noc do rana, żeby na bieżąco śledzić uroczystość, teraz raczej ograniczam się do skrótu. Mimo wszystko jestem ciekawa, kto wygra, jakże by nie, tej wariacji nie mozna się oprzeć i trzymam kciuki, żeby nie była to Sandra Bullock. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Potwierdzam, oscarowa gorączka co roku mnie otumania :) Uwielbiam obstawiać swoich faworytów i z wypiekami na twarzy czekać na te magiczne słowa "and the oscar goes to...". Mimo, że zdaniem wielu z roku na rok gala jest coraz bardziej przewidywalna i nudna, to mi dostarcza sporo emocji :)
    Pozdrawiam Babko i również się cieszę, że zdecydowałaś się akurat u nas zapoznać z tegorocznymi nominacjami :)

    OdpowiedzUsuń